Ölüm nedir? Ölüm gerçeği denilince ne anlamalıyız? Ölüm olayı, tıp ilmine göre, beyin ölümü tabir edilen beyne kan akışının durması ve beynin elektrik gönderememesi sonucu diğer organ ve dokular da bir süre sonra durmasıdır. Kur’an’da anlatılan ölüm ise tıbbi olarak bilinenin çok ötesindedir. Âl-i İmran Suresi 185 nci ayette,“Her canlı ölümü tadacaktır” ifadesi ile ruhun […]
İnsanlar, iki başlı veya üç ayaklı bir insan görünce neden onu merakla seyretmek istiyor? Şaşılacak ve hayret edilecek olan şey; insanın ahenk ve intizam ile normal bedeni iken, felsefenin insana sunduğu ahenk dışı ucubeyi dikkate alıyor. Burada felsefe, insanın normal bedenindeki o ahenk ve intizam mucizelerini gaflet perdesine sararak iki ayaklı insanın mükemmel ve kusursuz […]
Aziz kardeşim; senin birinci sualin ki, “Sahabeler nazar-ı velâyetle müfsitleri neden keşfedemediler? Tâ, Hulefâ-yı Râşidînin üçünün şehadetini netice verdi. Halbuki, küçük Sahabelere, büyük velîlerden daha büyük deniliyor.” Elcevap: Bunda iki makam var. Birinci Makam Dakik bir sırr-ı velâyetin beyanıyla sual halledilir. Şöyle ki: Sahabelerin velâyeti, velâyet-i kübrâ denilen, veraset-i nübüvvetten gelen, berzah tarikine uğramayarak, doğrudan […]
ÖLÜMÜN YÜZÜNE BAKMAK
Ölüm nedir? Ölüm gerçeği denilince ne anlamalıyız? Ölüm olayı, tıp ilmine göre, beyin ölümü tabir edilen beyne kan akışının durması ve beynin elektrik gönderememesi sonucu diğer organ ve dokular da bir süre sonra durmasıdır. Kur’an’da anlatılan ölüm ise tıbbi olarak bilinenin çok ötesindedir. Âl-i İmran Suresi 185 nci ayette,“Her canlı ölümü tadacaktır” ifadesi ile ruhun […]
İNSANIN GAFLETE DÜŞMESİ
İnsanlar, iki başlı veya üç ayaklı bir insan görünce neden onu merakla seyretmek istiyor? Şaşılacak ve hayret edilecek olan şey; insanın ahenk ve intizam ile normal bedeni iken, felsefenin insana sunduğu ahenk dışı ucubeyi dikkate alıyor. Burada felsefe, insanın normal bedenindeki o ahenk ve intizam mucizelerini gaflet perdesine sararak iki ayaklı insanın mükemmel ve kusursuz […]
GÜNEŞ BİZE YAKIN BİZ ONDAN UZAGIZ
Aziz kardeşim; senin birinci sualin ki, “Sahabeler nazar-ı velâyetle müfsitleri neden keşfedemediler? Tâ, Hulefâ-yı Râşidînin üçünün şehadetini netice verdi. Halbuki, küçük Sahabelere, büyük velîlerden daha büyük deniliyor.” Elcevap: Bunda iki makam var. Birinci Makam Dakik bir sırr-ı velâyetin beyanıyla sual halledilir. Şöyle ki: Sahabelerin velâyeti, velâyet-i kübrâ denilen, veraset-i nübüvvetten gelen, berzah tarikine uğramayarak, doğrudan […]